Informacje o szkoleniu
Licencja pilota samolotowego turystycznego Jest pierwszą licencją w karierze pilota. Pozwala na wykonywanie lotów niekomercyjnych na samolotach jednosilnikowych tłokowych o masie do 5700 kg. Posiadając taką licencję możesz samodzielnie pilotować samolot i oglądać świat z powietrza, latając po wyznaczonych przez Ciebie trasach.
Szkolenie praktyczne
W naszym Aeroklubie prowadzone jest szkolenie praktyczne do licencji PPL(A). Instruktorzy są absolwentami uczelni lotniczych i posiadają uprawnienia liniowe. Poprowadzą Cię przez wszystkie etapy szkolenia i starannie wdrożą Cię w Twoich pierwszych krokach do kariery lotniczej. Nasza wiedza wykracza poza program do licencji turystycznej, więc jesteśmy w stanie dobrze przygotować Cię do latania na renomowanych uczelniach w Polsce.
Wymagania do szkolenia
Jeśli w chwili rozpoczęcia szkolenia masz 16 lat, posiadasz zaświadczenie z kursu teoretycznego i uzyskałeś orzeczenie lotniczo-lekarskie klasy II, wówczas spełniasz formalne wymogi. Po ukończeniu szkolenia praktycznego, w momencie ubiegania się o licencję kandydat powinien mieć ukończone 17 lat.
Przebieg szkolenia
Szkolenie praktyczne obejmuje 45 godzin lotów na wybranym przez Ciebie samolocie. Składa się z trzech głównych zadań:
– nauka pilotażu, startów i lądowań,
– nauka podstawowych umiejętności pilotażu w lotach według wskazań przyrządów,
– loty po trasach.
Program szkolenia jest tak zaprojektowany, aby z każdym kolejnym ćwiczeniem, powoli rozwijać Twoje umiejętności. Nie puszczamy żadnego ucznia na głęboką wodę ani nie wymagamy rzeczy, których wcześniej Ci nie wytłumaczymy. Przykładamy duży nacisk na to, by nauka latania była zrozumiała i zapewniała jak najwyższe bezpieczeństwo.
Czas szkolenia
Okres szkolenia jest uzależniony od zaangażowania i dostępności uczniów oraz od warunków pogodowych i obsługi technicznej samolotów. Zależy nam na ciągłości Twojego szkolenia. Przy sprawnym tempie szkolenia zajmuje ono kilka tygodni.
Szkolenie praktyczne LAPL(A)
Informacje o szkoleniu
Licencja pilota samolotowego rekreacyjnego LAPL to nowy rodzaj licencji pilota przygotowany przez EASA. W odróżnieniu do licencji turystycznej, pilot z uprawnieniem LAPL może pilotować samoloty o maksymalnej wadze startowej do 2000 kg, program szkolenia obejmuje 30 godzin lotu, a samo szkolenie jest odpowiednio tańsze. Licencja LAPL jest dedykowana osobom, które nie planują dalszego rozwoju w karierze lotniczej (nabywania dodatkowych kwalifikacji i uprawnień) i wykorzystują samolot do niezarobkowego latania rekreacyjnego.
Wymagania do szkolenia
Jeśli w chwili rozpoczęcia szkolenia masz 16 lat, posiadasz zaświadczenie z kursu teoretycznego i uzyskałeś orzeczenie lotniczo-lekarskie LAPL, wówczas spełniasz formalne wymogi. Po ukończeniu szkolenia praktycznego, w momencie ubiegania się o licencję kandydat powinien mieć ukończone 17 lat.
Przebieg szkolenia
Szkolenie praktyczne obejmuje 30 godzin lotów na wybranym przez Ciebie samolocie. Składa się z trzech głównych zadań:
– nauka pilotażu, startów i lądowań,
– loty po trasach.
Program szkolenia jest tak zaprojektowany, aby z każdym kolejnym ćwiczeniem, powoli rozwijać Twoje umiejętności. Nie puszczamy żadnego ucznia na głęboką wodę ani nie wymagamy rzeczy, których wcześniej Ci nie wytłumaczymy. Przykładamy duży nacisk na to, by nauka latania była zrozumiała i zapewniała jak najwyższe bezpieczeństwo.
Czas szkolenia
Okres szkolenia jest uzależniony od zaangażowania i dostępności uczniów oraz od warunków pogodowych i obsługi technicznej samolotów. Zależy nam na ciągłości Twojego szkolenia. Przy sprawnym tempie szkolenia zajmuje ono kilka tygodni.
Nasza flota
Do LAPL(A) podobnie jak do PPL(A) wykorzystujemy samoloty: Cessna 152 i Sportstar RTC.
Szkolenie VFR NOC
Czym jest VFR NOC
Jest to uprawnienie wpisywane do licencji PPL(A). Szkolenie można wykonać, gdy już zdobędziesz licencję. Uprawnia Cię ono do wykonywania lotów VFR w nocy. Jest przydatne zarówno dla pilotów chcących starać się o licencję zawodową jak i pilotów turystycznych, którzy chcą znacznie rozwinąć swoje umiejętności pilotażowe. Nauka lotów nocnych bardzo poprawia technikę lądowania i wyczucie samolotu.
Przebieg szkolenia
Szkolenie składa się 6h szkolenia teoretycznego i 5h szkolenia praktycznego, które wykonujemy u nas w Aeroklubie. Po wykonaniu szkolenia nie trzeba zdawać egzaminu. Otrzymane zaświadczenie po szkoleniu wysyła się do Urzędu Lotnictwa Cywilnego z wnioskiem o wpis uprawnienia do licencji. Podczas szkolenia teoretycznego uczymy przepisów, aspektów meteorologicznych, nawigacji, wymogów sprzętowych, fizjonomii i psychologii lotniczej oraz zapoznajemy z infrastrukturą lotniska do wykonywania lotów w nocy. Podczas praktycznego szkolenia przypominamy podstawy pilotażu w oparciu o przyrządy, oswajamy pilota ze specyfiką lotów w nocy, uczymy sytuacji awaryjnych, kręgów i lotów nawigacyjnych.